Saturday, October 06, 2007

Ráklépésben

Vannak napok, amikor a fontolva haladás híve vagyok, és úgy tűnik, a mai is ilyen. Ilyenkor azt is hajlamos vagyok elfogadni, hogy a fejvesztett menekülés tulajdonképpen stratégiai visszavonulást jelent. Ebben a speciális esetben mindez úgy értendő, hogy kihúztam cirka tíz százalékot a szövegből (általában nincs olyan első draft, amelyből ne lehetne húzni ennyit; ez tudott), és majdnem ugyanennyit alaposan átdolgoztam – és ez most jó.

Elégedett vagyok.

Ez veszélyes.

2 comments:

jokulator said...

"...hogy kihúztam cirka tíz százalékot a szövegből..."

És az ilyen 10%-oknak mi a sorsa? Kivágod más fájlba és őrizgeted, és rájársz, hátha-esetleg-mégis-nadeez-joleszazér', vagy töröl és pokolba vele, nehogy megkisértsen? Vagy már nem olyan erős a gravitáció? ;-)

kisinasse

JJS said...

Változó: van úgy, hogy az "outdated" fájlba kerül (szinte minden szövegemhez tartozik egy-egy ilyen), mert tényleg jók lehetnek még, ezúttal viszont szívfájdalom nélkül végleg töröltem minden fölösleges részt: sok-sok fölös félmondatot, túlmagyarázó bekezdést és hasonlót. Ezekért most nem kár, és utálnám, ha visszamásznának. Mert a tér-idő, mint tudjuk, görbe :-)