Sunday, March 04, 2018

Oscar 2018 - Legjobb egyebek

Legjobb rendező: Guillermo del Toro. Szerintem. Ahogy írtam, a legjobb film díját nem a The Shape of Waternek adnám, a rendezésért viszont megérdemli, színészekből-helyszínekből-beállításokból egyformán kihozta a maximumot, nem lehetett kis feladat az egészet menedzselni; és nálam Christopher Nolan (Dunkirk) a második ugyanezért. (Akadémia szerintem: GdT.)

Legjobb férfi főszereplő: Garry Oldman, de a második helyen szorosan ott a nyomában Timothée Chalamet. Oldmannek annyi (nagy) előnye volt, hogy a megszokott szerepeitől nagyon eltérő karaktert kellett alakítania, így látványosabb az átalakulása, míg Chalamet "csak" tökéletesen hozta a vívódó tinédzsert. (Akadémia: GO.)

Legjobb női főszereplő: Frances McDormand, de igazából mindegyik jelöltnek odaadnám. Míg a férfi jelöltek közt nem túl nagy a verseny, a nőknél mind az öt megérdemelné; ezzel együtt, ha lenne ilyen, szerintem Margot Robbie-é lenne az ezüstérem. (Akadémia: FMcD)

Legjobb férfi mellékszereplő: Van, aki nem Sam Rockwellnek adná? Biztosan, de velem végre megjegyeztette a nevét, szóval én neki, az ezüstérmes pedig Woody Harrelson. (Akadémia: SR.)

Legjobb női mellékszereplő: Allison Janney, nyilván, mármint számomra nyilván, mert már a The West Wingben is imádtam (pár éve újranézés közben jöttem rá, mekkorát játszik benne), és most is tökéletes. Ezüstérmet viszont nem osztanék, mert bár Laurie Metcalf tisztesen hozta az anyukát, még azt sem érzem elég erősnek egy jelöléshez. Valahogy ez nem a női mellékszerepek éve volt. (Akadémia: AJ.)

Legjobb eredeti forgatókönyv: Martin McDonagh (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri), bár itt erős a verseny, tőlem bármelyik megkaphatja. Még a The Big Sick a leggyengébb talán, de tényleg nem tudnék a többiek közül másodikat választani... legyen a Get Out! (Akadémia: Get Out! vagy a Lady Bird)

Legjobb adaptált forgatókönyv: Itt hosszan kellett tűnődnöm, annyira eltérőek a filmek, nehéz a választás. Ha azt nézem, hogy melyik nyúlt a legtöbb érzékkel a témához, akkor a Call Me by Your Name, ha azt, hogy melyik kötött le a leginkább, akkor a Molly's Game, ha azt, hogy melyiken szórakoztam legjobban, akkor a Logan, ha azt, hogy melyik gondolkoztatott el nagyon, akkor a The Disaster Artist. Aminek biztosan nem adnám, az a Mudbound: unalmas, kiszámítható és szájbarágós, jaj, de nem akartam végignézni, de hát muszáj volt. Na visszakanyarodva: adjuk James Ivorynak a Call Me by Your Name-ért, Aaron Sorkin pedig írt már jobb TV-epizódot is, szóval legközelebb tegye kicsit jobban oda magát. (Akadémia: CMbYN.)

A legjobb külföldi film jelöltjeit egyelőre nem láttam, de természetesen a magyar filmnek szurkolok, azért az nem lenne semmi, ha harmadik évben is pottyanna egy Oscar, azzal együtt, hogy ezt nyilván nem az ország vagy a magyarság mint olyan kapja, de azért a filmes közbeszédben is csak egy jó pont, hogy figyeld már, ezek újabban tudnak valamit :-)

No comments: