Friday, January 08, 2021

Picit megint alkotunk

Whisky, zene. Kezdésnek The Hobbit - Far Over the Misty Mountains Cold (Complete Edition Cover) - Clamavi De Profundis. Kellően drámai, kellően epikus, kellően elrepít. Meg is oldottam gyorsan a következő 25%-nyi cselekményt. Jó lesz ez. Egyelőre csak jegyzet, aztán reggel (ha úgy alakul) vázlatolom. Most nem novella, nem regény, valami más. De biztosat csak akkor, amikor (kész, le van adva, jóvá lett hagyva stb.). A lényeg, hogy nekem tetszik. Íráskor ez a fontos. Az öröm és az önbizalom (ezek nélkül bele se kezdj). Aztán majd szerkeszted, ha kész (akkor már alázattal, de azért önbizalom oda is kell, plánehogy; csak húsz év rutin azért segít).
 
Aztán egy kis House Lannister Theme - Game of Thrones (S2 - S8) - Ultimate Mix. Már elég távol van a sorozat ahhoz, hogy a zene ne idézze rögtön és mindenestül, így önjogon is hangulatot teremt. Utána még The Night King, majd végre Hans Zimmer - The Crown Main Title és a teljes első évad. Kicsit egysíkú, de grandiózus, és ez viszont még itt van, hiszen a negyedik évad még friss, ropogós, szóval bizony előhoz mindent, amiről a sorozat is szól (amivel tudatosan vártam, hogy érlelje az idő és a kritika, milyen lesz, érdemes-e több évadra is, mert sejtettem, hogy rögtön függő leszek tőle, és tényleg). No de nem baj, most már úgyis begépelek. Tudniillik többnyire papírral, kézzel írok, mint az állatok. Igen. Jobban fog úgy az agyam. Jobb lesz a szöveg.
 
Közben a közösségépítés jegyében itt van Ákos Találkozzunk Torozonnál videója a 2021-es M.A.G.U.S.-tervekről; engem is említ benne. Új JJS-kötet Komisz mesék a címe, a tartalom pedig többé-kevésbé illik hozzá, tudniillik egyrészt helyet kapott benne a Zöld Vadász néhány meséje, másrészt a belekerült történeteket még akkor is kizárólag a magam szórakoztatására írtam, amikor esetleg megrendelésre dolgoztam. Lehet, hogy nem mindenki fog szeretni érte, mert egyes vonásaikban, hangsúlyaikban, szereplőiket és dramaturgiájukat tekintve öntörvényű kis történetek ezek, amelyek jobbára nem oda futnak ki, mint terveztem. De hátha betalál. Plusz raktam beléjük jó sok humort, drámát és kalandozót. A többi kiderül.

No comments: